Hoe ziet een clubavond eruit?

• Om half 7 wordt er een competitie indeling gemaakt met iedereen die aanwezig is. Dan speel je een partij met 15 minuten bedenktijd per persoon.
  • Van 7 tot half 8 krijg je schaakles volgens de stappenmethode van één van onze vrijwilligers.

Wanneer

• Dinsdagavond 18:30 tot 19:30
  • Behalve in schoolvakanties, met de avond vierdaagse of met feestdagen.

Wie

• Jeugd vanaf ongeveer 6 tot 18 jaar
  • De jeugdleiding van de schaakclub is in handen van Martijn Rijneveen, Rick Jelier en Wouter de Bruin. Dit zijn drie relatieve jonge senioren, twintigers en een dertiger, die zelf vroeger ook met veel plezier bij de jeugd hebben geschaakt.

Lidmaatschap

• Schaken is 1 van de goedkoopste sporten. Een jaar jeugdschaak kost aan contributie ongeveer €60,-
  • Je mag in principe 3 keer meedoen voordat je besluit lid te worden. Daar zijn we niet zo precies in, mocht je toch nog twijfelen.
  • Voor meer informatie, stuur een mailtje naar secretaris@schaakclub-dordrecht.nl

Andere schaakactiviteiten

• De jeugdleiding van schaakclub Dordrecht is ook betrokken bij de stichting Pentachess. Deze stichting zet zich in voor de bevordering van jeugdschaak in de regio. Door middel van schoolschaak, een viertallen competitie en de organisatie van extra trainingen.
  • Een overzicht van jeugdtoernooien kan je vinden op de site van de Rotterdamse Schaakbond. Jeugd Toernooikalender

Op deze pagina staan indelingskaartjes van 4 tot 20 personen.