Jeugd van Dordrecht domineert viertallentoernooi in Gorinchem

Gisteravond ben ik als wedstrijdleider en Pentachess organisator weer bij het Viertallentoernooi in Gorinchem geweest. We hadden maar liefst drie Dordtse viertallen, door wat ziekte was het derde viertal een duo dat werd aangevuld door kinderen van andere clubs. Wat opviel was dat de resultaten enorm goed waren. Onze kwa rating sterkste jeugdspelers, Matthijs en Rany, konden er niet bij zijn, maar dat weerhield de anderen er niet van om te laten zien hoe goed ze zijn.

In de topgroep heeft Dordrecht 1 de vierkamp gewonnen. Het was een gesloten vierkamp met Sliedrecht 1, Giessen en Linge 1 en 2. Bjorn, Thom, Sander en Samuel hebben twee wedstrijden gewonnen en een 2-2 gespeeld, genoeg voor de eerste plaats.

De zwitsers groep is gewonnen door Dordrecht 2, een viertal met Ryan, Steven, Christian, Joel. Ze hebben alle wedstrijden gewonnen, en daarbij maar 2 bordpunten toegegeven.

Het Dordrecht 3 Duo met Maiwand en Elianne deed het goed, zijn netjes 5e geeindigd.

Een topprestatie! Het zegt wat over de sterkte van onze jeugd. En dat is een kwestie van lekker blijven schaken, zolang het leuk en uitdagend is blijven ze schaken en worden ze steeds beter. Tot ze bij de senioren ook van ons gaan winnen en sommigen zelfs al deelnemen aan wedstrijden tegen andere clubs, dat is natuurlijk een mooie bijkomstigheid.

Standen op de site van Pentachess: https://www.pentachess.nl/uncategorized/uitslagen-viertallentoernooi-gorinchem-8-december-2023/