Wedstrijdverslag Dordrecht 3 – De IJssel 1

Dit keer geen uitgebreid wedstrijdverslag. Waarom? Omdat ik het eigenlijk zo weinig mogelijk over het verloop van deze wedstrijd wil hebben. We hebben verloren. We hebben verloren van de rode lantaarndrager, terwijl dat helemaal niet nodig was. De tegenstander was wel sterk opgekomen,  met een gemiddelde elo die net boven die van ons team lag, maar deze nederlaag hebben we helemaal aan ons zelf te danken (red.: of wijten, dit voor de ouderen..).

Ze kwamen met 7 man sterk naar ons clublokaal, dus het eerste punt was direct binnen en Niels op bord 1 overspeelde zijn tegenstander vanuit de opening en zorgde al snel voor het tweede punt.

En hier wil ik ophouden met het verslag. Het leek nog wel een uurtje goed te gaan, op geen enkel bord stonden we moeilijk, maar.... Het foutenfestival begon. We gaven pardoes zware stukken weg, kregen het niet voor elkaar zeer belovende aanvallen af te ronden en verloren onnodig remisestellingen. Onderin staat de uiteindeljke uitslag. Ik zal de lezer niet lastig vallen met een opsomming wie welke fouten heeft gemaakt.

Nu moeten we er voor gaan zorgen dat we voor de volgende wedstrijd goed voorbereid en uitgerust zijn. Sommige van ons gaan (voor straf) op trainingkamp in het strenge Oost-Europa. Dat zou al iets moeten helpen.

Dordrecht 3

De IJssel 1

Verhaar, N.J. (Niels)

Visser, F. (Frank)