Peter Fafie IM

Vanmiddag wordt ons voormalig clublid en Klockelaer Peter Fafie begraven. Na een slopende ziekte heeft hij de strijd  op zijn 74e moeten staken: de stukken zijn in de doos is een oud Perzische gezegde. Peter herinner ik mij als een rustig ingetogen persoon. Wellicht daardoor heb ik niet veel terug kunnen vinden, behalve onderstaande foto. Begin December heeft Schaakclub Dordrecht nog net op tijd een kaart kunnen sturen, uiteraard ook als steun voor zijn familie.

Peter was in 2010 lid geworden en, nadat hij al een tijdje niet meer op de Crabbehoeve was geweest, opgezegd najaar 2022. Begin van de Coronaperiode 2020 speelde ik per E-mail een correspondentie partij tegen hem. Het werd een genoeglijke, maar korte uitwisseling: Op zet 15 gaf Peter het sportief op.

Het staat er nu zo hard in de KNSB (OLA) ledenadministratie: Peter Fafie, lid nr. 84466304, ELO 1312 is helaas niet meer in ons schaakleven.

Peter Fafie 2013

(Foto ut 2013 door Ben van Bloppoel via website Tom ’s Schaakboeken).