Het kan niet op (2)

Bovengenoemde titel kreeg afgelopen week een vervolg. Zaterdagmiddag in het kader van ons 135 jarig jubileum de erg leuk historische stadswandeling met gidsen van Gilde en een geweldig gezellige afsluiting in Het Magazijn. Beide bleken een schot in de roos, luisterend naar de reacties van de 27 aanwezigen.

Gisteravond draaide het gewoon weer waar het om gaat: Bekerwedstrijd geloot tegen Sliedrecht in de Havik. Teamcaptain Lennard den Boer had een zware kluif om een geschikt 4-tal te vinden, maar toen dat gelukt was smeedde hij een masterplan om als underdog te zegevieren. En hoe: liefst 3,5-0,5 gewonnen!!

Toen ondergetekende na afloop van een voetbalpartijtje op TV om een uur of 11 in Sliedrecht verscheen liep daar al een zeer relaxte John van de Laar rond: "Mijn tegenstander Peter stond Beter in de opening". Bescheiden als John is (!) meldde hij de uitslag niet, maar na enig zoeken bleek dat hij gewonnen had.

Een formidabele prestatie, die gevolgd werd door de overwinning van Timon de Geus op Dordtenaar (!) Johan van de Griend: "Hij gaf gewoon een kwal weg".

De strategie van TC Lennard den Boer werd door hemzelf verzilverd. Met zijn kenmerkende Hollandse verdediging kwam een vol centrum op het bord, waar de witspeler ergens in verdwaalde: 3-0 dus. Daarna leek een 'full-house' 4-0 er ook nog in te zitten. Jacques Hennekes stond enkele pionnen voor, maar de 20-voudig (!) clubkampioen van Sliedrecht Wim Hokken vond een zeer fraaie verdediging in het toren eindspel. Uiteindelijk bleek de eindstelling met 3 witte vrijpionnen op de damevleugel en dito 2 zwarte op de koningsvleugel toch remise.

Zoals de klok op de foto meedogenloos aangeeft, was het al na middernacht dat het winnende kwartet op de foto ging; het bleek lastig om in de juiste bordvolgorde te gaan staan. Bovendien nam het kiezen uit de enorme bierlijst flink wat tijd in beslag, waarvoor we gelukkig deskundige hulp kregen van barman Robert van Rekom. Zo beleefden we niet alleen de zoals gebruikelijk gezellige avond in Sliedrecht, maar bovendien een uiterst succevolle..

Beker D1 S1

Supporter Ton Slagboom