KERS(T)OERNOOI

Met 25 man, het dubbele aantal oliebollen (dankzij voorzitter Arend) en 'Bassie & Adriaan' van de Crabbehoeve achter de bar was de barruimte goed gevuld en super gezellig. Bovendien kende deze 5e uitvoering wederom een andere winnaar en wel Rik de Wilde, die zijn schaakkracht met 5-5 weer eens liet zien.

Nadat het Technische hart van de club Arend, Adri en Ben het Zwitsers systeem aan de gang hadden gekregen kon Ronde 1 beginnen met de 1e oliebollen schaal al opgewarmd op de bar. De uiteindelijke winnaar van de Oliebollentrofee kan geen verrassing zijn, i.v.m. privacy naam alleen bekend bij de Redaktie..

Als gastspeler had Dick Groot zijn broer Rob meegenomen, die zijn sterke spel met een Top-10 plek beloond zag. Ook de jongeren roerden zich goed : Matthijs (content door boven zijn vader te eindigen) en Rany met 2 punten. Nieuwkomers Joppe en Walter hielden uitstekend stand tegen vele ervaren clubspelers. Daarvan was warempel Ton Slagboom weer eens even achter het bord te zien, al was dat uiteraard met de zijn bekende snelle remises.

De prijsuitreiking door Arend na 5 ronden werd wat vertraagd doordat de eindranglijst, die Adri op het scherm produceerde, niet helemaal bleek te kloppen.  Niet zo gek als een verkeerde uitslag wordt ingevuld! Na een nieuwe poging waren alle toppers het ermee eens en kon Arend in recordtempo de 'Victor' wijnen aan de Top-4 en de beide sympathieke Crabbehoeve vrijwilligers overhandigen.

Kerstoernooi