Schaakzon breekt door

Morgenavond weet heel Nederland meer en zien ook wij uit naar een 'ouderwetse' dinsdagavond in de Crabbehoeve. Morgenavond kunnen we in ieder geval weer terecht met nog de geldende regels, eerst de jeugd en daarna vanaf 19.30 uur de senioren. Woensdagavond is er Online Chess, Wouter de Bruin zal om 20.00 uur exact het startschot op Lichess geven. De activiteiten van Schaakclub Dordrecht zijn in de Dordtse Media niet onopgemerkt gebleven en krijgt deze week nog een passend vervolg bij Via Cultura, te beluisteren op RTV Dordrecht. Tot slot hieronder een samenvatting van het nieuwe Digiblad 17.

Uiteraard is er een IM van ons in November overleden erelid Leo Jansen. Voorzitter Arend van Grootheest blikt toch weer hoopvol de toekomst in.

Interne wedstrijdleider Henk Timmermans presenteert alle cijfers, rangen en standen van de afgesloten Najaarscompetitie en de ruim 80 gespeelde Online Competities worden in een totaal overzicht gepresenteerd, met Jacques Hennekes als absolute Grootvorst. Externe wedstrijden waren er ook nog. Externe wedstrijdleider Lennard den Boer, Anton de Maertelaere en John van de Laar geven daar een goed beeld van.

Adri Timmermans doet uitgebreid deskundig verslag van de unieke verrrichtingen van zoon IM Mark Timmermans op het Nederlands Kampioenschap. Hans Berrevoets verzorgd, zoals gebruikelijk, weer enkele fraaie historische feiten onderweg naar het 135 jarig bestaan met o.a. 'Max Euwe in Dordt'.

Ondanks de Corona perikelen zijn er toch nog verrassend veel activiteiten in de Dordtse wijken, Internet en veel merkwaardigheden/blunders in de media. Ton Slagboom vraagt de leden om ideeen, voorstellen etc. voor de Bibliotheek, Senioren 50+ speldjes en alvast in 2023 het jubileum en mogelijk Varna.