SCD Online Leden

Met de herstart van het Online Snel- en Rapidschaak dinsdag, samen met Twello, is het goed om te zien dat een 10-tal getrouwen daar weer aan meedoet. De 'veel-speel-lijst' wordt aangevoerd door Jacques Hennekes, gevolgd door Teus Slotboom, Otto van Haren, Johan v.d. Griend & Timon de Geus. Als we kijken naar het totaal aantal Online 'leden', zijnde 104 (nu 15 meer als onze 'echte' KNSB leden), zou je zeggen dat er nog meer aanwas mogelijk is. In het begin van het Online schaak, gestart 31 Maart 2020 met winnaar Piet Pluymert, "tikten" (mooie term van onze Online motivator Hans Berrevoets) we ca. 20 deelnemers aan. Daarbij zaten oud-leden zoals Dirk Pulles, Arno Slagboom & Martijn Hage. Hieronder de oproep van IWL Henk Timmermans:

Internet schaken gaat nog even door. Onze wedstrijdleider (intern) Henk Timmermans  had natuurlijk liever de leden gezien op de vertrouwde dinsdagavond. Het is even niet anders. Daarom vraagt hij nu alle aandacht voor een tijdelijk alternatief:

Beste schaker/schaakster,

Kort na de laatste avondlockdown heeft onze secretaris u laten weten dat het internetschaken  op Lichess weer opgepakt zou gaan worden en wederom door Wouter de Bruin. Dit is dan ook gebeurd, maar het zou leuk zijn als er zich wat meer deelnemers zouden aanmelden. Op de website van Schaakclub Dordrecht kunt u trouwens lezen hoe het op zo’n dinsdagavond er aan toe gaat…

Onderstaand vindt u nog een keer de aanmeldprocedure.

1. Ga naar https://lichess.org/team/schaakclub-dordrecht
  2. Klik op de knop "aanmelden" rechts bovenin.
  3. Klik op het linkje "Registreren".
  4. Vul een gebruikersnaam, mailadres, wachtwoord in en rond registratie af.
  5. Daarna ga je weer naar  https://lichess.org/team/schaakclub-dordrecht en kan je jezelf aanmelden bij het team schaakclub-dordrecht.
  6. Op dinsdagavond kan je dan het toernooi  "Dordrecht Senioren Arena" openen, dan vind je een chat en speelplezier.

Gedurende deze tijd instromen of eerder uitstromen kan, het systeem deelt automatisch partijen in met iedereen die beschikbaar is.

Aanstaande dinsdag worden de partijtjes gespeeld in een tempo van 10 min pp en 3s per zet.
Mocht u een ander tempo prefereren, dan kunt u bij Schaakclub Twello uw partijtjes ook spelen in een tempo van 5min pp en 3s per zet.
De aanmeldprocedure moet u dan wel even aanpassen.

Een vriendelijke groet van
Henk Timmermans