Dinsdagavond 14 september beginnen we weer

Na 5 hele competities (op 2 ronden in de wintercompetitie van 2019-2020) stil te hebben gelegen gaan we dan toch aanstaande dinsdag 14 september weer aan de competitie beginnen.

Het uitgangspunt van het bestuur is dat we ons natuurlijk houden aan alle, door de overheid gestelde, maatregelen in het kader van Corona. Het bestuur volgt ook de verstandige adviezen van Otto van Haren, die op de vorige ALV is aangesteld als Corona adviseur.

Zodra er versoepelingen worden toegestaan door onze overheid, zal het bestuur die ook bij de organisatie van de clubavond doorvoeren. Ook dat was in lijn met de adviezen van Otto. Maar vooralsnog is het uitgangspunt dat we met 32 personen op de clubavond zullen kunnen spelen. Indien het aantal deelnemers groter is dan 32, dan zal het teveel worden uitgeloot. Hierbij zullen dezelfde regeles worden gehanteerd als bij het uitloten op een normale clubavond. Dat betekent dat iedereen aan de beurt komt en dat bij het uitloten ook rekening wordt gehouden met wanneer een speler voor het laatst is uitgeloot.

Omdat het nog een beetje onzeker is, wie wel en wie niet aan de interne competie zal deelnemen hebben we een wat ongewone start van de competitie. Op dinsdagavond 14 september zal om klokslag 20:00 uur een indeling gemaakt worden van de, op dat moment aanwezige spelers. Indien dat er meer dan 32 zijn, zullen er via "strootjes trekken" een aantal mensen moeten afvallen. Die eerste indeling zal zijn gebaseerd op de laatst gepubliceerde clubrating ranglijst waarbij de nrs 1 tot 4 spelen tegen de nummers 5 tot 8 (van de aanwezigen natuurlijk), waarbij de laatstgenoemden wit hebben. en daarna 9-12 tegen 13-16, etc. etc.

In de daaropvolgende week zal het technisch team de competitie weer opzetten om daarna door te gaan op de oude manier.

Lang verhaal maar de boodschap is.... We kunnen weer!

Veel plezier en veel succes in het nieuwe seizoen!