Herstart Online Schaken

Mede vanwege het helaas stilvallen van de interne (en externe) competitie wordt het Online Snel/Rapid Schaken vanaf morgen weer leven ingeblazen.

Voor de zomervakantie bleken gemiddeld wekelijks een 10-tal aan het Rapid te hebben meegedaan en ca. 14 club-(+oud!)leden aan het Snelschaken.

Van die 30-tal wekelijkse tournooitjes wist de grote Jacques Hennekes zo'n beetje de helft op zijn naam te schrijven; we zijn de tel kwijtgeraakt....

Hieronder een schrijven van promotor Hans Berrevoets en organisator / papa Wouter de Bruin, ter stimulering om zo veel mogelijk mee te doen.

Vanaf dinsdagavond 6 oktober is de oude samenwerking voor internet schaken tussen Dordrecht en Twello via lichess nieuw leven ingeblazen. Schaakclub Dordrecht biedt morgenavond voor de senioren snelschaken (https://lichess.org/team/schaakclub-dordrecht) .Twello heeft rapid chess in de aanbieding.

Het online programma bij Schaakclub Dordrecht: Dinsdagavonden 18:30 tot 19:30 jeugd arena & Dinsdagavonden 20:00 tot 22:00 senioren arena.

Bericht team Schaakclub Dordrecht (inmiddels totaal liefst 79 online leden!) van Wouter de Bruin:

'We hebben een uitwisseling met met de Twellose Schaakclub. Deze is met dank aan inzet van Hans Berrevoets tot stand gekomen.
Iedere week wanneer wij rapid spelen, spelen zij blitz en vice versa. Wanneer je graag een bepaald tempo wilt spelen is er de mogelijkheid deel te nemen met Twello, spelers van Twello kunnen ook bij ons meedoen.' Je bent vrij deel te nemen tussen 20:00 en 24:00 op lichess.org/team/twelloseschaakclub .

Hans Berrevoets