Peter van der Laars Schaakplaats

A.s. zaterdag 13 Juni wordt een historische schaakdag in Dordrecht. Wethouder Piet Sleeking zal de "Peter van der Laars Schaakplaats" op de prachtige locatie De Waag (tussen Grote Markt en Scheffersplein) om even na 13.00 uur officieel openen. Gelukkig heeft ons erelid Peter zelf op Hemelvaartsdag zijn eigen plek al officieus kunnen inwijden met zijn familie. Schaakclub Dordrecht is 'schapetrots' op hem en het tot stand komen van deze unieke schaakplek.

Opening ''Peter van der Laars Schaakplaats"

-- Schaakplaats DE WAAG --

In dit bijzondere jaar 2020 bestaat Dordrecht 800 jaar. De opening van een vaste schaakplaats in de buitenlucht door wethouder Piet Sleeking past daar voortreffelijk in. Hij zal een partijtje spelen tegen de jeugdige Tobias (Stripwinkel) onder goedkeurende begeleiding van initiatiefnemer Kok Kraaijeveld.

Met steun van de Gemeente Dordrecht en o.a. horeca, schaakclubs Dordrecht, Klockelaer, DWD, de Centrale Bibliotheek wordt zijn droom verwezenlijkt. De schaakplaats krijgt de naam van Peter van der Laars, lid van de schaakgroep De Klockelaer en erelid van Schaakclub Dordrecht.

De Waag 1 2PvdL De Waag Schaakplaats