Mededeling Bestuur

Beste leden,

Om eventuele verwarring te voorkomen willen wij u informeren dat, ondanks de aangekondigde versoepelingen, binnensporten tot 1 september a.s. verboden blijft. Dit betekent hierdoor automatisch dat onze club ook de komende drie maanden gesloten blijft.

Het bestuur zal volgende week een bestuursvergadering beleggen om na te denken over de situatie na 1 september. Als de 1,5 meter afstand bewaren dan nog steeds van kracht is, wacht ons een behoorlijke uitdaging om een volwaardige interne competitie op te starten. Ook het organiseren van de algemene ledenvergadering, waarmee we normaal gesproken het seizoen starten, levert de nodige hoofdbrekens op.

De KNSB heeft onlangs een aantal varianten opgesteld hoe je een schaakwedstrijd en een interne competitie zou kunnen organiseren. Wij gaan dat bestuderen en kijken wat haalbaar is binnen onze accommodatie. De start van de KNSB competitie is inmiddels uitgesteld tot 31 oktober.

De RSB heeft nog geen standpunt ingenomen of zij in september gaan starten met hun competitie. Al met al heel veel vragen met vooralsnog weinig antwoorden. Na de bestuursvergadering zullen wij u zo spoedig mogelijk nader informeren.

Zoals eerder al gemeld en ook op onze website te lezen valt, vindt er iedere dinsdagavond op Lichess een online toernooi plaats van onze vereniging. Sinds kort is er een samenwerking met de schaakvereniging uit Twelloo. Als wij snelschaken spelen zij rapid en als wij rapid spelen gaan zij snelschaken.

Graag nodigen wij u nogmaals van harte uit om een keer mee te doen. Het is zeker de moeite waard. Onderstaand nog een keer de aanmeldprocedure.

1. Ga naar https://lichess.org/team/schaakclub-dordrecht
  2. Klik op de knop "aanmelden" rechts bovenin.
  3. Klik op het linkje "Registreren".
  4. Vul een gebruikersnaam, mailadres, wachtwoord in en rond registratie af.
  5. Daarna ga je weer naar  https://lichess.org/team/schaakclub-dordrecht en kan je jezelf aanmelden bij het team schaakclub-dordrecht.
  6. Op dinsdagavond kan je dan het toernooi "Dordrecht jeugd Arena" (18:30 tot 19:30) of  "Dordrecht Senioren Arena" (20:00 tot 22:00)

Openen, dan vind je een chat en speelplezier. Gedurende deze tijd instromen of eerder uitstromen kan, het systeem deelt automatisch partijen in met iedereen die beschikbaar is.

Mochten bovenstaande instructies toch nog problemen opleveren dan heeft Wouter aangegeven dat je hem mag appen, sms’en of bellen op 0647942269.

Met vriendelijke groet,

Teus Slotboom