Corona (3)

Zoals gemeld in vorig bericht is er dankzij de techniek on-line al menig (snel)schaaktoernooi opgestart. Hieronder enige info van de KNSB e.a.

Vanwege de Coronacrisis ligt het clubschaak stil. Op het online platform chess.com zijn wij daarom gestart met een dagelijks snelschaaktoernooi (https://www.schaken.nl/nieuws/dagelijks-toernooi-op-chesscom).

Als u met uw vereniging op chess.com een toernooi ter vervanging van de interne competitie voor uw clubleden wilt gaan spelen dan kunnen wij daarbij assisteren door een club op te richten. Iemand van uw club geven we daarna de rechten de om clubgenoten toe te laten tot de online club. Deze functionaris kan daarna zelfstandig toernooien starten, leden toelaten (of verwijderen).

Met vriendelijke groet, KONINKLIJKE NEDERLANDSE SCHAAKBOND, Koos Stolk, medewerker Competitie en Evenementen

Bij de Klockelaer is inmiddels een toernooi gestart onder leiding van Aart Harms, helft van de deelnemers is ook lid van Schaakclub Dordrecht!

Er zijn 8 deelnemers. De tijdsduur is twee dagen. Er zijn twee poules gemaakt van 4 personen per groep. Je speelt drie partijen tegelijker tijd.

Je kan dan de zet per email doorgeven aan je tegenstander. Binnen twee dagen ontvang je weer een zet terug, veel succes, Aart Harms, WL

Poule 1: 1 Ton Slagboom   2 Tom van Bokhoven  3 Theo Visser      4 Peter Fafië

Poule 2: 1 Rob Truijens Rob  2 Kok Kraaijeveld       3 Joop van Velzen  4 Aart Harms