Open Dordrechts Rapid toernooi: 24 februari bij Johan de Witt

Op zaterdag 24 februari wordt op het Johan de Witt gymnasium het Open Dordrechts Rapid toernooi georganiseerd. Het Johan de Witt en schaken zijn een goede combinatie. In ons huidige ledenbestand zitten steeds meer studenten van het Johan de Witt gymnasium, zowel bij de jeugd als bij de senioren. Vanavond (vrijdag 19 januari) wordt er een jaarlijks jeugd viertallen toernooi bij het Johan de Witt gespeeld, georganiseerd via Pentachess, een stichting waar Wouter als bestuurslid actief is.

Deze schaaktrend heeft een aantal sterke jeugdspelers, deelnemers aan het jeugd EK in Roemenie, gestimuleerd om hun maatschappelijke stage heel fraai in te vullen. Terwijl ze in Roemenie waren hebben ze het plan bedacht voor het Open Dordrechts Rapid toernooi, voor jong en oud, alle speelsterktes. De organisatoren zelf hebben o.a. een rating van 2200+, iets wat in de schaakwereld "credibility" geeft. Op de deelnemerslijst tot dusverre prijken bovenaan meerdere spelers tussen de 2300-2400 ELO. Het inschrijfgeld (10 euro) wordt gebruikt om een prijzenpot zo hoog mogelijk op te bouwen, maar ongetwijfeld zal het netwerk van deze talentvolle jeugdspelers ook helpen. Verder staan er op de lijst naast "normale clubschakers" ook diverse "normale jeugdspelers" uit de regio.

Meld je snel aan, de limiet is ongeveer 120 spelers. Het zou toch wel voor de hand liggen zijn als wij vanuit Schaakclub Dordrecht de deelnemerslijst flink kunnen aanvullen. Fantastisch dat er toernooien georganiseerd worden waar we niks voor hoeven te regelen! Aanmelden kan via de QR code op onderstaande flyer, of klik hier voor het formulier.

Ook de RSB schreef er een mooi artikel over.

Dordrecht Open Rapid 2024