WSV Inter-Nos 1 – Dordrecht 3

TC Anton de Maertelaere: "Wij moeten het niet hebben van onze uitwedstrijden. Ik had goede hoop dat we deze wedstrijd er een spannende strijd van zouden kunnen maken. Maar ook nu, net als tegen Shah Mata,  liepen we al snel achter de feiten aan en hebben we nooit echt kans gehad op een goed resultaat."

Een snel rondje langs de borden en uitslagen.

Teus was als eerste klaar op bord 8. Hij verloor vrij geruisloos.

Ton op bord 6 had een veelbelovend paard in de vijandelijke stelling staan, maar nadat die was afgeruild verzande de stelling al rap in remise.

Hans op bord zeven had een partij die nooit uit balans was, maar een klein foutje in het pionneneindspel betekende toch een nul.

Michiel op bord drie had al snel een pionnetje te pakken, en nadat de tegenstander vele ruilaanboden uit de weg ging om een aanval gaande te houden, maakte hij een rekenfout en verloor de partij. Naar later bleek behaalde Michiel de enige overwinning.

Niels op bord een speelde een prima partij en behaalde een nette remise. Maar nu begon het echt bergafwaart te gaan.

Harrie op bord vijf was bezig een een partij waarin hij op remise mocht hopen, maar ging pardoes door zijn vlag.

Ondergetekende op bord vier had eerst een mataanval die net niet doorsloeg, stond daarna verloren met drie (vrij)pionnen tegen een stuk, maar kon het in tijdnood nog naar remise spelen. Het betekende wel dat het team nu definitief verloren had.

En zoals wel vaker was Martijn op bord twee als laatste bezig. Eerst twee pionenn voor, later nog eentje, maar in een theoretisch (gewonnen) eindspel ging ook hij pardoes door zijn vlag.

Met een 50% score zijn we een goede middenmoter. Volgende maand weer een thuiswedstrijd. Dan gaan we weer vlammen.

WSV Inter-Nos 1

Dordrecht 3