Vooruitblik schaakjaar 2020

Het belooft een prachtig schaakjaar te worden in 2020, niet alleen voor Schaakclub Dordrecht maar zeker ook voor het schaken in de hele stad Dordrecht. Met het 800 jarig bestaan van de stad (waarvan SCD er na 29 Februari 132 van heeft meegemaakt) borrelen er tallozen schaakplannen en ideeen, zoals:

* Half Januari komt alweer het 13e Digiblad uit, te vinden als pdf op deze SCD website.

* Tot het voorjaar staat het grote schaakspel in de bovenzaal van de Stadsbibliotheek.

IMG 2837

* Plannen voor schaaktafels in de Bieshof, Stadpolders zijn in ontwikkeling op de tekentafel.

* Iedere dinsdagmiddag in het Polderwiel van 14 - 16 uur is er een vaste schaakgroep actief.

* Dat gebeurd ook in de Theetuin in Sterrenburg, maar dan woensdagmorgen van 10-12 uur.

* De Gemeente is bezig met de voorbereiding voor een vaste schaakplaats, mooi op de Waag.

* De Toernooicommissie (Wouter, Marcel, Anton), buigt zich over een nieuw schaakevenement.

* Jeugdschaak gaat uitgebouwd worden o.a. via Pentachess, met name naar Dordtse scholen.

* Tenslotte: We gaan naar VARNA van 7-10 Mei met waarschijnlijk +/-20 man.

Er is door onze secretaris Teus een e-mail aan alle leden gestuurd, graag komende week

jullie bijdrage aan penningmeester Ben overmaken....voor wie echt mee wil dan natuurlijk !

Evt vragen kan je altijd kwijt aan het Varna reiscomite Jan Willem Versloot / Ton Slagboom.

varna zwarte zee

Hopelijk dat we al deze mooie activiteiten in zo goed mogelijke gezondheid mogen gaan beleven.

Dat is helaas niet zo voor ons erelid Peter van der Laars, die een vaste schaakplaats in Dordrecht

verdiend en al heeft in ons hart. Bezoek aan Peter (en Riet) wordt door hem enorm gewaardeerd.