D2 KNSB wint 1e wedstrijd

Het gedegradeerde tweede heeft vandaag in de ruime speelzaal van Erasmus in Schiebroeck eenvoudig met 6-2 gewonnen, hetgeen ook een beetje de verwachtte uitslag was. We waren vroeg aanwezig en de eerste die we daar tegenkwamen was een oude bekende van ons, wedstrijdleider Paul Wilhelm.

De wedstrijd(en) begon al om 12 uur en amper een uurtje daarna stond er al een 2,5-0,5 voorsprong bij Paul op het formulier. Johan was het eerst met een remise 'a la Slagboom', zoals hij het zelf zei. Marcel had zijn tegenstander volledig overrompeld en die ging dan ook snel mat. Vervolgens was het de beurt aan ons fenomeen Victor. Hij flikte het weer om zijn opponent mat te zetten, terwijl zijn klok op.....1 uur 32 minuten stond. Doe het hem maar eens na !?

Dat drietal kon daarna enkele uren toekijken hoe wij aan de overige 5 borden niet slechter stonden en konden tevens supporter Ben opvangen. Mooi werk. Plots ging het snel. Rick won het eindspel gedegen, maar Kees moest helaas zijn koning omleggen in een partij die alle kanten op leek te kunnen gaan. Kopman Sander ontsnapte blijkbaar aan een mat en peuterde nog een remise los. Dat overkwam Ton deze keer eens niet: die won (echt waar) na enkele jaren weer eens. In een eindspel met pluspion kreeg hij wel een beetje hulp van gelukkig deze keer weer eens een sympathieke tegenstander.

Tot slot was Conchita over, het zal weer eens niet. Behoedzaam probeeerde ze de zwarte stelling te infiltreren, maar dat leek een averrechts effect te krijgen door een vrije zwarte a-pion. Met een handig trucje wist Conchita echter de zwarte toren te verschalken. Over en uit: 6-2 wat geflatteerde winst.

Erasmus 2

Dordrecht 2