Fikse nederlaag van D2 (RSB)

Helaas heeft het tweede team in klasse 1B van de RSB-competitie een fikse nederlaag geleden tegen Overschie. Het werd een kansloze 6.5-1.5 nederlaag. Daarmee zijn de kampioenskansen verspeeld. Het had zo mooi kunnen zijn als er gewonnen was of een gelijkspel was gehaald. Dan had de laatste wedstrijd tegen de koploper Fianchetto de beslissing gebracht. Het heeft helaas niet zo mogen zijn.

Het zag er tevoren naar uit dat we in de sterkste opstelling konden spelen. Helaas moesten Victor en Sander afhaken. Voor Victor konden we zijn naamgenoot nog meekrijgen. Sander meldde zich zo laat af dat er geen invaller meer kon worden opgeroepen. We speelden dus uiteindelijk met 7 man.  Het verloop van de wedstrijd was duidelijk. Binnen 2 uur stonden we met 4-0 achter door nederlagen van Ton, Marcel, Roel en het verloren punt vanwege de ontbrekende 8e speler. Ben haalde de eerste remise binnen. Toen Victor en Johan ook nog slecht stonden werd gevreesd voor een wel erg grote nederlaag. Inderdaad verloor Victor, de tovenaar van Wielwijk zijn partij. Johan echter waande zich even de tovenaar van Stadspolders, toen hij door gestuntel van zijn tegenstander alsnog won. Peter was het laatste klaar. Hij had het gevoel dat hij de winst gemist had, maar in de praktijk counterde zijn tegenstander bekwaam naar winst.

Zo ging de kans op het kampioenschap van klasse 1B verloren. Het devies moet zijn: uithuilen en opnieuw beginnen. Het had echter zo mooi kunnen zijn…

Johan van de Griend, teamleider

NB: Felicitaties voor de terechte kampioen Financhetto. Helaas is de laatste onderlinge partij om 'des keizers baard', ...en natuurlijk om de sportieve eer!